Miks tasub osta lennupileteid usaldusväärsetelt müüjatelt?

Text: Toomas Uibo, Nordica Photos: Nordica Published: 30 / nov / 2017

Tänapäeval on reisijal võimalik soetada lennupileteid erinevatest kohtadest, alustades reisibürooga ja lõpetades mõne sõbra soovitatud, kuid vaevutuntud internetiportaaliga. Kas iga müüja on ka usaldusväärne? Kas igas piletihinnas sisaldub see, mis seal peaks olema?

Kust osta lennupilet 1

REISIJAD PÖÖRDUVAD SAGELI LENNUETTEVÕTETE POOLE küsimusega, miks on tihtipeale võimalik pileteid internetist odavamalt osta kui lennufirma kodulehelt. Sellele on põhjendus täiesti olemas. On müügi-portaale, kes teadlikult pakuvad natukene madalamat hinda, et kliendi tähelepanu endale saada ja ta oma müügikanalisse suunata. Nii võibki leida internetiavarustest pakkumisi, mis on 10−15 eurot odavamad kui lennuettevõtte enda müügisüsteemides.

Kas lennufirma on siis ahnem?

Ei, tegemist on veebiportaali müügistrateegiaga, kus võetakse teadlikult risk teenida mõne reisija pealt ka väikest kahjumit. Statistiliselt ei valmista keskmine ostja sellisele müüjale siiski pettumust, sest peale pileti valikut ostab ta portaalist tihti erinevaid teenuseid, mis on lennufirma pakutavas piletihinnas aga juba sees. Sellis-teks „lisateenusteks” võivad olla piletimüügi teenustasu, krediitkaardiga maksmise tasu, pagasitasu, lennupileti muutmistasu jne.

Reisijal tasub teada, et piletimüüjal lasub vastutus kliendi ees ka pärast piletimüüki.

Kust osta lennupilet

Üks levinumaid teenuseid, mida püütakse klientidele müüa, on kindlustada end lennu ärajäämise vastu lennufirma süül. Kui reisija pole teadlik, et lennufirmal lasub selline kohustus niikuinii, teenib portaal taas lisaraha. Nii kerkib algselt odavana tundunud piletihind märkamatult juba mitmekümne euro võrra ja on lõpuks kallim kui see, mida pakkus lennufirma oma kodulehel.

Reisijal tasub teada, et piletimüüjal lasub vastutus kliendi ees ka pärast piletimüüki. Kui reisi ajal tekivad probleemid, kus müüjal on kohustus oma klienti aidata, siis pole veebiportaalidega paljudel juhtudel paraku võimalik isegi ühendust võtta. Nii seab inimene end ohtu ega saa abi, milleks tal tegelikult õigus on. Suureks probleemiks on ka see, et paljud portaalid ei edasta lennufirmadele ostja kontaktandmeid, mis-tõttu pole lennuettevõttel võimalik kliendiga ühendust võtta, kui see vajalikuks osutub.

Minu soovitus on osta järgmine lennupilet ennekõike lennufirma kodulehelt, mõnest tunnustatud reisibüroost või usaldusväärsest veebiportaalist. Ostes pileti lehelt www.nordica.ee, võid end kindlalt tunda.

Artikkel ilmus Nordica pardaajakirja Time Flies numbris sügis-talv 2017